Pelihuoneet

Yleistä

Pelihuoneen nimi kertoo pelihuoneen teeman. Erinimisissä huoneissa on siis erilaiset pulmat ja erilainen tarina. Jos taas nimi on sama, on myös huone niin pulmiltaan kuin tarinaltaan samanlainen.

Pelihuoneissa ei ole mitään pelottavaa ja ne sopivat kaiken ikäisille. Alle 14-vuotiaita pelaajia emme kuitenkaan päästä keskenään pelaamaan sillä pulmat voivat tuntua hieman hankalilta ilman aikuisen avustusta.

Peliin ei tarvitse varautua etukäteen, riittää kun tulette avoimella mielellä ja iloisella asenteella. Jos ajatus lukittuna olemisesta jännittää, huoneissamme on turvalukot joiden avulla pääsee aina hätätapauksessa pihalle.

Räätälöinti

Pelihuoneisiimme on myös mahdollisuus tehdä muokkauksia tilanteen mukaan. Jos kyseessä on esimerkiksi polttarit tai synttärit, voimme piilottaa huoneeseen lahjan tai muuttaa alkutarinaa. Lisäkustannukset riippuvat siitä paljonko muutoksia huoneeseen halutaan tehdä, joten ole rohkeasti yhteyksissä niin keksitään yhdessä sopiva ratkaisu!

Huoneeseen on mahdollista varata myös lisäpulmana arkkupulma. Tämä ei pidennä peliaikaa vaan löytyy pelihuoneesta muiden pulmien kanssa. Arkkuun voi laittaa vaikka kirjeen tai jonkin pienen yllätyksen. Arkkua voi käyttää myös kylmälaukkuna sillä sinne mahtuu jopa 8 kappaletta 0,33 litran tölkkejä. Arkkupulman hinta on 25€ ja saat varattua sen helposti pelivarauksen yhteydessä.

Olethan hyvissä ajoin yhteyksissä mahdollisista muutoksista ja tuothan piilotettavat tuotteet mielellään peliaikaasi edeltävänä päivänä.

The Office

Artun toimisto on tyhjillään ja Mirkun tilaisuus on koittanut! Arttu on käyttäytynyt viime aikoina todella kummasti ja on lisännyt toimistonsa valvontaa. Huone on täynnä lukkoja ja ovikoodikin on vaihtunut… Ainoa ongelma on, että Mirkku ei selviä Artun asettamista pulmista yksin ja hän tarvitsee neuvokkaan ryhmäsi apua selvittämään mitä Arttu oikein suunnittelee.

The Diva

Show on alkamassa, enää tunti aikaa. Diva on kuitenkin kadonnut jonnekin eikä häntä löydy mistään. Pukuhuone on tyhjä, mutta ehkä Diva on sittenkin jättänyt jonkin vihjeen olinpaikastaan huoneeseen? Teatterin väellä ei kuitenkaan ole aikaa etsiä sillä valmistelut ovat vielä pahasti kesken. Nyt tarvitaan kipeästi apua!

The Detention

Korhonen on jo vuosia toiminut rehtorina ja nyt hän on vihdoin saanut tarpeekseen kurin puutteesta. On aika ryhtyä tositoimiin ja järjestää jälki-istunto jollaista vielä kukaan ei ole kokenut! Luokka näyttää tavalliselta, mutta Korhonen ei olekaan kuka tahansa… Jälki-istunto kestää tunnin, mutta luokalta pääsemisestä on turha haaveilla ennen kuin joka ikinen rästitehtävä on suoritettu oikein.

The Detention 2.0

Korhonen on jo vuosia toiminut rehtorina ja nyt hän on vihdoin saanut tarpeekseen kurin puutteesta. On aika ryhtyä tositoimiin ja järjestää jälki-istunto jollaista vielä kukaan ei ole kokenut! Luokka näyttää tavalliselta, mutta Korhonen ei olekaan kuka tahansa… Jälki-istunto kestää tunnin, mutta luokalta pääsemisestä on turha haaveilla ennen kuin joka ikinen rästitehtävä on suoritettu oikein.

The Detention v.2 on pulmiltaan erilainen kuin ensimmäinen versio. Jos siis olet käynyt pelaamassa aikaisemmin Detention-huoneen, löytyy tästä huoneesta myös sinulle pelattavaa ja uusia pulmia.

The Locker Room

Kuntosali on saanut uuden jäsenen, mutta mies vaikuttaa vähintäänkin epäilyttävältä. Edellisen treenin jälkeen hän jätti pukuhuoneen täyteen lukkoja, joita kukaan ei saanut auki ilman, että hän olisi huomannut henkilökunnan olevan hänen jäljillään. Nyt hän on taas treenaamassa eikä pukuhuoneessa ole muita. Treeni kestää tunnin, ehdittekö siinä ajassa selvittämään mitä mies oikein suunnittelee?

The Thief

Tärkeä osa tamperelaista kulttuuriperintöä on varastettu! Varas on jättänyt lunnasvaatimuksen, dokumentit on löydettävä ja pelastettava tunnissa hänen huoneestaan tai ne tuhoutuvat ikuisiksi ajoiksi.

The Thief 2.0

Tärkeä osa tamperelaista kulttuuriperintöä on varastettu! Varas on jättänyt lunnasvaatimuksen, dokumentit on löydettävä ja pelastettava tunnissa hänen asunnostaan tai ne tuhoutuvat ikuisiksi ajoiksi.

The Thief v.2 on pulmiltaan erilainen kuin ensimmäinen versio. Jos siis olet käynyt pelaamassa aikaisemmin Thief-huoneen, löytyy tästä huoneesta myös sinulle pelattavaa ja uusia pulmia.

The Secret Cabin

Onnistuneen timanttiryöstön jälkeen pakenette poliiseja setänne piilopirtille. Vanha konna on ennenkin kätkenyt saalista poliisilta. Pirtistä löytyy sopiva piilopaikka saaliin kätkemiselle, kunhan vain löytäisitte paikan. Vainoharhainen setä nimittäin jätti kyseisen seikan kertomatta. Virkavalta on tulossa paikalle tunnissa, ehdittekö piilottaa saaliin ennen kuin he murtavat oven?

Out of Mars

Olette osa pelastusoperaatiota matkalla Marsiin hakemaan siellä työskennellyttä tiedemiestä. Hän on suorittanut jo lähes vuosikymmenen ajan tutkimuksia mystisen energialähteen parissa. Päästessänne asemalle huomaatte hänen kadonneen ja ovien lukkiutuvan takananne. Aseman itsetuho käynnistyy ja aikaa on vain 60 minuuttia. Selvitättekö tiedemiehen salaisuuden ja ehdittekö ulos ennen kuin asema tuhoutuu?